Történetünk

A kezdetek

A kezdetek

A OneGum története 2013-ban indult, amikor három középiskolás barát, Ludovic, François és Romain elhatározta, hogy megoldást talál a mindennapi fáradtság leküzdésére. Fiatal diplomásként, sportedzések, utazások és az első, kihívásokkal teli munkahelyek között egy gyors és hordozható energialöketet kerestek a lomhaság és kimerültség ellen.

Közösen megalkották a csodareceptet: egy koffeinnel és vitaminokkal dúsított rágógumit. Az általuk OneGumnak nevezett termék tíz kávényi energiát biztosít egyetlen könnyű és praktikus csomagban. És ami még jobb: a rágógumi formátumának köszönhetően az összetevők gyorsabban szívódnak fel, mivel közvetlenül a száj nyálkahártyáján keresztül jutnak a véráramba.

Egy év kutatás-fejlesztés után

Miközben a három alapító egyike külföldre utazott, hogy befejezze tanulmányait, Ludovic és Romain teljes erőbedobással vetette bele magát a kalandba. Hónapokon keresztül utazgattak Franciaországban, és az állomásokon, szolgáltatóhelyeken népszerűsítették a terméket.

Hosszú hónapok tesztelése után, 2015-ben a OneGum országos forgalmazása is megkezdődött, elsőként a Total töltőállomásokon. Ezzel párhuzamosan a két barát személyesen járta végig a párizsi gyógyszertárakat, ahol a termék hatékonysága gyorsan meggyőzte az üzletek tulajdonosait. Nem sokkal később a Franprix és a Monop márkák is csatlakoztak a OneGum sikertörténetéhez.

Egy év kutatás-fejlesztés után
Sportolók által elismert és bizonyított siker

Sportolók által elismert és
bizonyított siker

2017 végére a OneGum már több Ligue 1-es klub játékosainak és válogatott sportolóknak is a kedvence lett, ami hatalmas eredménynek számított, és a média is széles körben foglalkozott vele. A két alapító végre rendszeres fizetést kapott, és a csapatmorál is a csúcson volt.

A termékük iránti növekvő lelkesedésre építve a két barát országos forgalmazási szerződést kötött Franciaország legnagyobb disztribúciós márkájával – az élelmiszeripari vállalkozások Szent Gráljával! Ennek köszönhetően elindították a termelést, és további forrásokat gyűjtöttek, hogy komoly marketingbefektetésekkel növelhessék a termék sikerét.

A döntő pillanat

A párizsi jelenlétből országos forgalmazásba lépni túl nagy kihívásnak bizonyult az induló vállalkozás számára, és 2018 fordulópontot jelentett a fiatal vállalkozók életében. A piacon jelen lévő külföldi multinacionális cégek értékesítési csapatai valójában ellehetetlenítették a francia kisvállalkozások termékeinek terjeszkedését. Mivel nem volt lehetőségük egy 20 fős csapatot felállítani az országos működéshez, a két fiatal vállalkozó kénytelen volt visszavonulni.

A tervezett 2000 üzletből mindössze körülbelül száz árulta ténylegesen a fiatal márka rágógumiját, ami súlyos anyagi veszteségeket okozott. A meghiúsult országos bevezetés és a tömeges forgalmazás bonyolultsága miatt az egyik alapító 2018 novemberében kiszállt a vállalkozásból.

A döntő pillanat
A fordulópont

A fordulópont

Ludovic úgy dönt, hogy mindent megtesz a sikerért: banki hitelt vesz fel, amelyért személyesen vállal kezességet, és teljesen újragondolja a stratégiát. Egyedül állva a cég élén, hónapok óta biztos abban, hogy a OneGum megmentéséhez radikális szemléletváltásra van szükség. Kockázatos lépésként hatalmas összeget fektetett a sportba, és több tízezer eurós partnerséget kötött a Ligue 1-be frissen feljutott Stade de Reims csapatával.

Mivel meggyőződése, hogy a fogyasztók az innovatív, francia start-upok által kifejlesztett termékeket keresik, elhatározta, hogy az amerikai multinacionális cégek által dominált piacon hoz újdonságokat. Ezzel párhuzamosan az exportra is koncentrál, és egy új francia-brit vezérigazgatót, Harriet-t bízza meg ezeknek a projekteknek a megvalósításával.

Az újrakezdés

A kockázat nagy, de a fiatal vállalkozó helyesen bízik megérzéseiben: 2019 a megújulás éve lett, amelyet a OneGum profi sportolók általi használatáról szóló számos médiamegjelenés és az online értékesítés robbanásszerű növekedése jellemzett. Harriet küldetése világos: minden energiát a sportra összpontosítani, felgyorsítani a nemzetközi terjeszkedést és új, innovatív termékeket fejleszteni.

2019 végére az árbevétel megduplázódott az előző évhez képest, és a vállalat megkezdte az exportot a spanyol, svájci és norvég piacokra. Az export aránya az értékesítésben elérte a 40%-ot, szemben a 2018-as kevesebb mint 5%-kal. Ezen lendületre építve a vállalkozás magabiztosan tekint a jövőbe, és további országok piacaira való belépést tervez.

A OneGum család azóta új termékekkel, a OneBoost és a OneKids étrend-kiegészítőkkel bővült. Ma már egy egész csapat áll ezeknek az innovatív termékeknek a megvalósítása mögött.

Az újrakezdés